نخ پلیستر

بیشترین سهم الیاف تولیدی اعم از مصنوعی و طبیعی به الیاف پلی استر اختصاص دارد. الیاف پلی استر همانند سایر الیاف مصنوعی به روش های صنعتی تولید و از نظر خواص نیز جایگزین مناسبی برای الیاف طبیعی مانند پنبه محسوب می شود. الیاف پلی استر دارای خواص مهمی همچون استحکام بالا، برگشت پذیری و ثبات ابعادی مناسب، مقاومت سایشی مقاومت در برابر نور خورشید و مواد مورد استفاده در خشک شویی از جمله سفید کننده ها هستند که به محصولات تهیه شده از این الیاف دوام بیشتری می بخشد. موارد استفاده این الیاف به صورت خالص یا مخلوط با سایر الیاف مانند پنبه، ویسکوز در تهیه انواع نخ ها می باشد.

DTY

نخ DTYکه از حاصل فرایند تکسچرایزینگ روی نخPOY  تهیه می شود که از لحاظ تعداد فیلامنت به دو دسته معمولی (معمولا 36 یا 48 فیلامنت)  و پر فیلامنت ( معمولا 144 فیلامنت) تشکیل می شود و همچنین می توان فیلامنتهای تشکلیل دهنده این نخ ها را در فواصلی جوش زد که نخ های اینتر مینگل بوجود می آیند که از این لحاظ به انواع اینترمینگل، کومینگل و ساده تقسیم بندی می شوند.
نمره: (Tex) (96/100)، (36/75)، (48/100)، (144/100)، (144/75)
جلا نخ: مات- براق
موارد مصرف: پارچه رو مبلی، پرده، پارچه تریکو، جین، روکش صندلی، مانتویی، پیراهن مردانه


FDY

نخ FDY   که با اعمال کشش و حرارت روی نخ POY طی فرآیندی تولید می شود. این نخ به عنوان ماده اولیه جهت تولید نخ تابیده بوده و خود نیز بطور مستقیم در بافندگی مصرف دارد. این نخ ها از لحاظ جلای نخ به دو دسته مات و براق دسته بندی می شوند.
نمره: (Tex) (192/100)، (48/150)، (48/100)، (36/75)، (24/50)، (36/50)، (24/40)
جلا نخ: مات- براق
موارد مصرف: پارچه رو مبلی، پرده، پارچه کرپ، جین، روسری ، ساک و چمدان، نخ شانل، گرد بافت


ITY

نخ ITY که از ترکیب دو رشته نخ POY و DTY و اعمال تابندگی تشکیل می شود که به دلیل خواص متفاوت این دو رشته بعد از بافندگی و اعمال عملیات تکمیل روی پارچه زیر دست متفاوت و خاصی به پارچه می دهد.
نمره: (Tex) (72/135)، (108/135)
جلا نخ: مات- براق
موارد مصرف: پارچه رو مبلی، پرده، پارچه تریکو، البسه ورزشی، تور


نخ استیپل (اسپان)

نخ استیپل که از الیاف بریده شده فیلامنت پلی است  در سیستم ریسندگی رینگ یا چرخانه ای تولید می شود که به لحاظ نوع تولید به نخ اسپان شناخته می شوند. که به دو شکل مات و براق مصرف می شوند. همچنین از این نخ در تولید انواع پوشاک از قبیل: مانتو، روسری، تی‌شرت، لباس زیر و… استفاده می شوند.
نمره 20:(Tex)، 30، 40، 50، 60
موارد مصرف: پوشاک از قبیل: مانتو، روسری، تی‌شرت، لباس زیر و…


نخ ویسکوز

الیاف ویسکوز جزو الیاف مصنوعی با پایه طبیعی می باشد. الیاف ویسکوز از سلولز موجود در چوب تهیه می شود و به دلیل لطافت و درصد جذب رطوبت بالا در موارد مصرفی مانند پوشاک و ملحفه مورد استفاده قرار می گیرد. نخ ویسکوز مورد مصرف در صنعت پوشاک  در سیستم ریسندگی رینگ یا چرخانه تولید می شود. که در تولید پوشاک و ملحفه مصرف دارد
نمره: (Tex) 20، 30، 40


نخ های بافندگی مرکب

با توجه به نیاز بازار ممکن است جهت مواردی از ترکیب نخ ها با مشخصات مختلف در بافندگی مورد استفاده قرار گیرد.
پنبه-پلی‎استر نمره: 30، 40
پنبه-کش (اسپاندکس) نمره: 30، 40
پلی‎استر-ویسکوز نمره: 30، 40


نخ های مرکب از جنس مختلف

این نخ ها که به نخ ملانژ نامیده می شوند اغلب از ترکیب الیاف با رنگ های مختلف در سیستم ریسندگی رینگ یا چرخانه تهیه می شوند که اغلب الیاف مشکی و سفید  مورد ترکیب قرار می گیرد که با توجه به درصد مخلوط باعث تولید نخ های طیف ابری تا زغالی می شود
نمره: 30، 40


نخ اسپاندکس (لاکرا)

نخ اسپاندکس یا لاکرا که دارای خواص کششی فوق العاده زیاد می باشد در منسوجات جهت خاصیت الاستیک و کشسانی به صورت ترکیب با نخ های دیگر مورد بافندگی قرار می گیرد که موارد مصرف آن در تولید لباس زیر،البسه ورزشی، پارچه جین می باشد
نمره(Tex): 20، 30، 40، 70

شرکت دنیای تجارت هفت اقلیم عرضه کننده انواع نخ های پنبه، پلیستر پنبه، پلیستر ویسکوز و اسپان مخصوص بافندگی تاری – پودی و حلقوی (گرد باف) با نمره های مختلف می باشد.
 نخ ها اغلب در سیستم های بافندگی حلقوی گردباف جهت پوشاک تریکو و در بافندگی تاری-پودی مورد استفاده قرار می گیرد. نخ ها از لحاظ مواد و تکنولوژی تولید متفاوت است.
​​​​​​​

نخ پنبه

پنبه به عنوان مهمترین الیاف طبیعی در صنعت نساجی به شما می رود که به دلیل لطافت و جذب رطوبت این الیاف می باشد که باعث شده در مواردی مانند پارچه‌های پنبه‌ای، جوراب، لباس زیر، لباس کودک، حوله‌ها، پارچه‌های مخملی، کالای خواب و … مورد استفاده قرار گیرد.
بسیاری از پارچه‌ها تماماً از نخ پنبه تولید می‌شوند. همچنین می‌توان برخی دیگر از نخ ها را با پنبه مخلوط کرد و به این ترتیب خواص مورد نیاز دیگری به منسوج اضافه نمود.

نخ اپن اند
ویژگی های نخ کارد
نمره:(Ne) 5،6، 8، 10،12،16، 20، 24، 40،30
موارد مصرف: بافندگی تاری – پودی، بافندگی حلقوی گرد بافت، کش بافی

نخ کارد

ویژگی های نخ کارد
نمره:(Ne)  8، 10، 20، 26، 28، 40،30
موارد مصرف: بافندگی تاری – پودی، بافندگی حلقوی گرد بافت، کش بافی

نخ شانه شده
ویژگی های نخ شانه شده
نمره: (Ne) 8، 10، 20، 26، 28، 40،30
موارد مصرف: بافندگی تاری – پودی، بافندگی حلقوی گرد بافت، کش بافی

نخ کامپکت
ویژگی های نخ کامپکت
نمره(Ne): 8، 10، 20، 26، 28، 40،30
موارد مصرف: بافندگی تاری – پودی، بافندگی حلقوی گرد بافت، کش بافی

تامین انواع نخ داخلی و خارجی
​​​​​​​